funderingar

Jag kan inte komma till ro,, jag borde bara vila eller sova men tankarna flyger runt så då kan jag lika gärna skriva..
Imorse när jag lämna barnen på dagis så prata jag med en mamma, hon fråga hur det är och jag sa som det var att jag har ont i huvudet och mår inte så bra just nu.. Vi pratar vidare och hon frågar om hon kan hjälpa till och avlasta på något sätt.. jag blev så rörd!! UNDERBARA människa!! Bara erbjudandet gjorde mej så glad! Vi känner inte varandra, vi umgås inte men vi pratar och jag känner verkligen så starkt för den här mamman! Vissa människor är så omtänksamma och goa" medan andra är så egoistiska att man blir mörkrädd! Jag tillhör de som är omtänksamma och hjälpsamma,, jag bryr mej verkligen om andra människor och hjälper till så gott jag kan men idag slog det mej att jag är inte så bra på att erbjuda min hjälp,, frågar någon så är jag hjälper jag alltid till i den mån jag kan men jag är som sagt dålig på att erbjuda mej.. Det måste jag bli bättre på!

Vissa människor känner jag bara att den här personen kan jag prata med, hon/han bryr sig om mej men andra känner jag inget förtroende för (jag har väldigt svårt att lita på folk).. Jag tycker om när det är ömsesidigt,, att jag kan prata av mej och att min vän eller den jag pratar med oxå kan göra det! Då känns det lättare så det inte känns som att det bara är en son tynger ner den andra med sina problem..

En liten parantes:
((När människor frågar Hur är det/Hur mår du? Så förväntas svaret bli bra.... får man ett annat svar så vet man inte riktigt vad man ska svara tillbaka))

Så nu har jag rensat lite tankar.. Nu ska jag strukturera upp min dag, det mår jag bra av! Tänk att alla männsikor är så olika,, thi hi hi!

---Kram---


Kommentarer
Postat av: Anonym

Marica, är det inte dax att gå till doktorn med huvudet? :D

2009-01-30 @ 11:33:02
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Marica

Jag har vart där,, var där förra veckan... de gör inget...

2009-01-30 @ 12:49:51
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Vilken klok reflektion du gjorde där!:.)

2009-01-30 @ 13:20:45
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0