Blogga varför?

Nu får det räcka med snö... jag tycker inte ens om snö ju... suck!

Har tänkt på det här med bloggande och att det är både positivt och negativt att blogga.. jag tycker om att skriva av mej så på så sätt är det bra men man får sällan kommentarer på vanliga vardagsgreyer men när det har hänt något eller om någon misstolkar något då strömmar kommentarerna in.... knepigt! Det jag skriver är ju väldigt färgad av hur jag ser på saker och ting såklart och så tycker jag det ska få vara när det är min blogg! Men jag tycker att det är fel när man skriver saker och tycker saker och inte berättar helt hur det var utan bara väljer ut den del man själv tycker passar... det kan bli så fel, men det är så jag tycker!

Alla bloggar ser ju olika ut och man tycker om att läsa olika saker, en del vill ha mycket bilder andra har bara text och en del varierar sig.. det är ju upp till var och en!

Jag pratade med en kompis i veckan och vi kom fram till att många går in på bloggar av ren nyfikenhet och läser... det kan jag förstå och det är man ju såklart medveten om när man bloggar att ens liv är väldigt öppet och utlämnande beroende på vad jag som bloggare väljer att skriva om.. men jag tycker att folk som går in och läser kan lämna en kommentar då och då.. Har man tid att nyfikenhetsläsa så har man tid att lämna en kommentar! Det är ju kul för folk att gå in och läsa lite så att man har något att prata om ;-) Och det får man väl som bloggare bjuda på antar jag, beroende på vad man skriver om då.. jag är ganska öppen av mej tycker jag! Ibland vill jag skriva saker men jag har lärt mig att man får tänka både en och två gånger för att man får ta konsekvenserna av om någon misstolkar vilket tyvärr är väldigt vanligt! Men ibland kan jag känna att jag är så arg eller irriterad på något/någon men då kan man inte skriva det... men då får jag tänka det inom mej och säga det till folk som står mej nära, inte berätta det för "alla"..

Jag måste lägga till att en del av mina läsare är väldigt duktiga på att lämna kommentarer och det tackar jag för,, det är jättekul att läsa!!

Min fråga till mina läsare som också bloggar blir idag:
Bloggar du för din egen skull eller för andras skull?

**Kram**

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Jag bloggar för att dela med mig om mitt liv men mest om Ebba. Jag skulle aldrig skriva skit om någon som jag är irriterad på då är det ju bättre att ta det med den direkt. Om man inte vill att andra ska läsa men ändå vill skriva av sig får man väl skriva det i en hemlig dagbok. Bloggning är ju gjort för att folk ska läsa:-).

2009-03-27 @ 10:47:24
Postat av: Mamma Melissa

Bra inlägg!!



Och jag har också undrat varför människor inte lämnar kommentarer... men så har jag insett att många inte vet vad de skall skriva. Och då väljer många att låta bli att skriva hellre än att det blir fel.



Vissa dagar kan jag vara tacksam för att människor som är nya på bloggen inte skriver, därför att de har inte "lärt känna" mig och sorgen och mina barn tillräckligt väl för att bemöta mig på ett bra sätt.



Och kanske kan det vara samma sak med din blogg... människor anar att det ligger någonting mer bakom dina inlägg och väljer då att låta bli att kommentera... eller är FÖR snabba med att kommentera...



Men jag bloggar för mig. Om det sedan kan hjälpla andra i bemötandet av sorg eller så, då är jag bara tacksam!:.)) Men bloggen skapades fortfarande och håller fortfarande på därför att jag behöver den;.))

2009-03-27 @ 12:17:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Malin

...fniss..jag håller med du! ;o)

Jag bloggar nest flr min egna skull och flör mina kompisar som inte bor här längre som man liksom håller kontakten med genom bloggandet och även för de vänner man träffat via nätet och har mycket kontakt med.Jag har aldrig gett ut min adress till "folk" i stan mer än till typ dig och J eftersom jag ju är inne och läser era bloggar oxå, då får man ju dela med sig lite. =o)



Vi var nere i Göteborg på ett ställe som heter The Studio, vad jag tyckte kan du ju läsa om i min blogg idag he he he

Kram på er!

2009-03-27 @ 12:20:48
URL: http://scrappandemamman.blogspot.com/
Postat av: Karoline

Jag håller med om att det är synd med tråkiga kommentarer, det är ju en stor nackdel med nätet, att det är så lätt att bli missförstådd.

Jag skriver både för mig själv och mina läsare. Nu har jag ju precis börjat om på min blogg men jag lägger, i vanliga fall, ut mitt pyssel och mina scrapbooksidor, bloggar om inredning, shopping och sådana lite mer opersonliga saker. Fast nu har jag ju inte haft så mycket tid...;-) (inte för att kommentera heller..)

Jag vill gärna inspirera med min blogg! Det är därför jag bloggar!



kram på dej...

2009-03-27 @ 14:38:18
URL: http://frusigoldson.blogspot.com
Postat av: Jessan & Milo

Hej!

Jag håller med dej om att folk = ens vänner är dåliga på att kommentera, det är ju jätteskoj å få!

jag bloggar mest för min egen skull, att kunna gå tillbaka o kolla vad man har gjort o liknande..

nackdelen är att ja inte kan skriva helt o fullt jämt hur man känner å o så, man vill ju inte att alla ska veta allt om ens liv.

Hoppas allt är bra med dej o familjen!

Kram kram!

2009-03-27 @ 20:00:34
Postat av: Frida

Snö är okej tycker jag, men nu börjar jag faktiskt tröttna, Jag vill ha vår nu!

2009-03-29 @ 15:28:08
URL: http://hjartatsmening.blogg.se/
Postat av: Frida

Juste, glömde säga varför jag själv bloggar! ;) Jag bloggar för att jag älskar att skriva! Jag såg bloggen som ett bra tillfälle och nu har jag en skrivarblogg. :)

2009-03-29 @ 15:30:27
URL: http://hjartatsmening.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0