Val 2010

Snart är det dax för val igen och jag vet i vanlig ordning inte vad jag ska rösta på... Är verkligen inte politiskt intresserad för att jag inte har kunskapen och inte orken att sätta mig in i det... Tyvärr kanske man ska säga!

Har gjort lite olika test här på nätet för att överhuvudtaget se vilket håll jag ligger åt men har någon läsare något tips på test jag kan göra?

Man behöver ju inte rösta samma i riksdagsvalet som i kommunalvalet men känns ju kluvet att inte göra det...


Gaaahhh en riktig soppa det där! Har du några bra argument för varför man ska rösta på ett visst parti så dela gärna med dig!!!

Politik och privatliv behöver ju absolut inte höra ihop men igår såg jag nog det löjligaste jag har sett i hela mitt liv.. man behöver ju inte skylta med det även fast man såklart inte kan rå för vem man blir kär i ;)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja det är en enda röra allting som har att göra med politik ;) är verkligen noll insatt...



Blev lite nyfiken, vad var de löjliga du såg?? :)



KRAM

2010-08-15 @ 13:37:57
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Marica Smedberg

En moderat + en socce med moderatjacka o soccejacka hand i hand... superlöjligt enligt mej men samtidigt kan man ju inte rå för vem man blir kär i, dock hade jag inte valt att skylta med det så himla tydligt... he he!

2010-08-15 @ 18:10:33
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Kikan

Det är inte så lätt det där. Man får välja de kärnfrågor som man brinner för och är som mest insatt i och se vad de olika partierna vill göra i den frågan. Sedan ger jag inte mkt för olika test. Vi gjorde Aftonbladet och de frågorna var helkonstiga och resultatet blev helt uppåt väggarna.



Själv anser jag att miljöfrågorna är de viktigaste för mig och då finns det bara ett parti som har den längsta erfarenheten och störst kunskap i frågan. Sedan håller jag inte med om allt de säger. Men då är det ju



Kram Kikan

2010-08-18 @ 20:52:57
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: maddo

Det som avgör vad jag INTE ska rösta på är skolpolitiken. Jag ogillar Björklund starkt. Annars går jag nog åt det mer humana hållet som värnar om alla. Där det inte handlar om att tjäna utan att alla ska få vara med. <3 Jag har blivit mer intresserad av politiken iom lärarutbildningen. Det har gett mig perspektiv på hur mitt arbete påverkas av politiken.



Jag tror du kommer välja rätt! <3



KRAMAR!!!

2010-08-21 @ 08:02:50
URL: http://blogg.dreammaddo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0