Beröm till min klass

Idag har vi haft examintation.. åtta olika basgrupper har vi varit och har satt upp en egen kreativ pjäs utifrån en känd konstnär eller författare! Min grupp valde Bröderna Grimm så vi spelade upp en tokighetssaga med Rödluvan, Hans o Greta, Snövit och Törnrosa :)

Jag är helt imponerad och fascinerad över hur duktiga alla grupper har varit, så kreativa och fantasifulla!! har verkligen varit en rolig och lärorik dag med massor av skratt :) Jag har fått massor av idéer inför framtiden!

Jag är ingen teaterapa men har verkligen trivts så bra i min grupp och de är så duktiga och kreativa så jag har känt mig trygg,, jag gillar min klass (publiken) så det gick bra idag när jag var Rödluvan!!

Vi sjöng några sånger och Ulrik spelade gitarr!!!
Måste faktiskt få skryta med en sång som Katarina i min grupp har skrivit: 

Vår arbetssång! ( Askungen)

1

Flera dar har vi arbetat, vi har jobbat vi har gnetat, med vår dramaföreställning, som nu är på upphällning. Vi har blandat vi har trixat, när vi sagorna har mixat. Om Snövit, Hans och Greta ni en del har nu fått veta, utav Jacob, som för er har dem berättat.

2

Allt från manus och kulisser och till faktadelens skisser, har vi skapat allesamman, uti fröjd och gamman. Hej oh hå vad vi arbetat, och i böckerna har letat, efter mål och mycket annat vi nu verkligen finkammat.  Vilken fröjd, oh vilket team, man kan vá nöjd.

3

Vi som medverkat i sagan, är Ulrik som berättat, han har sjungit några sånger och lirat många gånger. Erika spelat drottning, en elak, elak drottning, som till spegeln ställde frågan, vem som vackrast var i världen, Katarina svara Snövit! inte du!

Lilla Rödluvan den söta som till mormor gick med fika, var vår egen MamMarica de är faktiskt ganska lika. Hans och Greta ska ni veta, det var dem som ju fick leta, efter smulorna de strött där uti skogen där de ”gött”, för att på detta viset finna vägen hem, Emilia och Minna spela dem.

Den onda fén var Katarina som var arg på lilla Emma, och hon var ju Törnrosa, som i hundra år fick snosa, sen kom prinsen upp i tornet, och det var Elinor, och resten utav sagorna det vet ni hur de går. Nu vill vi tacka för den dramastund vi haft. Hej då!


Tänk om alla dagar och examinationer var så här roliga <3
TACK till min underbara grupp för gott samarbete och Tack till alla goa" klasskamrater som var publik och som visade upp sina pjäser!

Vi hade en hedersgäst oxå,, allas våran Fia!! Så kul att se henne och jag hoppas att vi ses snart igen!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: hihi, ddet var morbror martin som sa det :) Och det är nytt golv även i vardagsrummet så leka i köket går bra ;)

vad var det för roligt besked? KRAM

2010-01-12 @ 19:06:55
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, vad kul att det gick bra för er!!! :)



Det har inte gått lika bra för Axel idag,,, två svarta påsar med hem och här hemma har vi bytt två gånger till... :(



Vi hörs gumman!

Kram!!!

2010-01-12 @ 19:08:23
URL: http://baldersvagen.blogg.se/
Postat av: Sofia B9

Hedersgäst... det är inte dåligt ;-) Det var så jätteroligt att träffa er alla igen. Supertack för de goa muffinsarna!! Vi tog en fika när alla kom hem från skola å arbeten och de slank ner utan problem. Vet inte vilka du hade bakat av dem men jag vill ha recept!! :-) Kram

2010-01-12 @ 19:11:16
Postat av: Emilia

Beröm till oss ja, det ska vi verkligen ha allihopa! Särskilt vår grupp ;)



Vi ses imorgon vännen, nu ska jag hoppa in i duschen.

KRAAM <3

2010-01-12 @ 19:33:30
URL: http://eemiliaas.blogspot.com/
Postat av: Kristin

Så kul att höra att ni har så kul i skolan. Njut av denna tiden ni har tillsammans.

Ibland är det jobbigt att plugga, men har man så underbara klasskamrater så kan det inte bli annat än toppen.

Ses imorgon och ta hand om dig vännen♥

Kram

2010-01-12 @ 19:58:39
Postat av: Maddo

Vissa examinationer är bara för bra! :) Skönt att det gick bra! KRAMAR I MASSOR!

2010-01-12 @ 22:33:08
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Postat av: JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Haha vad skoj att göra om låten sådär! Jag älskar påhittade texter och ord! :D



Kramis

2010-01-13 @ 19:52:48
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0