Blandat

Blir fruktansvärt irriterad på hundägare som inte plockar upp efter sin hund när den har bajsat samt på de som inte håller sina hundar kopplade... Vill de öva får de vara i en inhängnad gård tycker jag! Även om ägaren litar på sin hund så gör inte jag det!!!

Grabbarna är i full gång med att leka med kompisar och jag har bakat kärleks mumms och muffins som vi ska fika på om en stund! Vi är inga fikisar här hemma men jag gillar verkligen att baka :)

Jag borde plugga... men det är ju såå härligt att bara njuta av att solen skiner och att det är lördag <3

Kram till er sötisar som fortfarande kikar in fast jag bara bloggar sporadiskt :)

Kommentarer
Postat av: Maddo

Tyvärr går inte all träning att göra i en inhängnad. Det är jäkligt pinsamt när hunden springer iväg men det är ungefär som när man går med en grupp förskolebarn... vissa stör sig på att de inte går i ett perfekt led, att barn låter masso-r när de går i grupp... men visst förstår jag andra också. Däremot gör det ont i mitt hjärta att läsa sånt när jag vet att Tessan är så pass duktig att till och med barn kan gå kopplad med henne men den sk "mänskliga faktorn" gäller ju även hundar... Självklart har jag full förståelse för hundrädda och folk med respekt för hundar och jag tycker absolut inte att det är okej att min hund springer och jag anser att det är oacceptabelt om hon gör det men när ska hon lära sig att det är fel att springa fram mot folk i en inhängnad? Förlåt om jag blir irriterad men Tessan springer i princip aldrig fram till folk, EN gång har det hänt att hon sprungit fram till en kvinna och "puttat" henne. Betyder det att jag ska skita i att hon inte sprungit fram till folk i dryga 400 dygn och alltså låta henne vara kopplad resten av hennes liv undantag i inhängnad? Och nej, kvinnan vet inte att hon aldrig har gjort det förut men för mig som ägare är det nog mer pinsamt än för kvinnan, som säkert släppt den incidenten medan jag fortfarande tycker det är pinsamt...

2011-03-26 @ 17:34:43
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Postat av: Sofia Pihlsgård

Åhhh då skulle du inte gillat att i Moskva hundbajs överallt ; ) Mitt tårttips är prinsess tårta som man gör själv fast jag köper alltid marsipan ; ) lock. Jag ska göra rosa nu när Bella fyller tre : ) älskar prinsess tårta : ) kram Sofia

2011-03-26 @ 22:33:07
URL: http://sofiabakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0