Mmm tänkvärt

Det är först där jag upplever trygghet
som mitt SJÄLV vågar visa sig –
då vågar jag ta risken att misslyckas
i mina trevande försök att vara oförställd –
jag vet ju att jag är älskad ändå.

Vi äger ett dyrbart kapital
av känslor och kroppsspråk
unika och berikande egenskaper –
men ofta dolda bakom vår rädsla
att bli förlöjligade och missförstådda.

Men i det ögonblick då jag möter någon
som ser mig och vill ha något av mig –
som lyckas locka fram frimodigheten
att ge något av mig själv:
då känner jag att jag lever
inte bara för mig själv
utan i det sällsamma samspel
som är mötets djupaste väsen.

Dikt ur diktsamlingen ”Vid stranden” av Erland Svenungsson


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en bra dikt :)

2010-06-29 @ 21:29:19
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: detklart att jag har men det är roligare att köra hans. Och jag frågade iallafall innan jag tog den ;)

2010-06-29 @ 22:06:20
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0