Lova mig en sak

Nu har det gått några dagar sedan min svärfar gick bort,, många säger att livet går vidare,, jag vet det,, men det är tungt!!

Det jag har lärt mig den här veckan är att många människor vet inte vad de ska säga.. dock så vill jag hellre att de ska säga något,, det absolut värsta är ändå alla de förvånadsvärt många som bara säger hej som att inget har hänt eller bara går åt sidan utan att möta ens blick.. en vän till mig sa i veckan att de vet inte vad de ska säga och jag förstår det men jag vädjar till alla människor att ge en kram, säg något.. många vill inte störa men ett sms eller ett kort kan man alltid skicka,, orkar inte personen höra av sig så gör den inte det.. Jag vet att alla människor reagerar olika men min teori är att alla borde vara mer öppna,, att prata och prata av sig hjälper bearbetningen av sorgen!! Detta är så som jag känner!!



Kram Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag håller helt o fullt med dig vännen! Ett ord eller en kram är bättre än inget alls!

Stor kram till dig!

2009-06-27 @ 10:45:03
URL: http://eemiliaas.blogspot.com/
Postat av: Carro L

Det är oftast personer som inte har varit med om det själva som inte vet vad de ska säga eller göra... man vet inte hur man hanterar sorg eller människor med sorg. Och för att inte "råka" säga något dumt eller säga fel så säger de ingenting istället... Man är rädd för att säga saker som ska såra... det är samma sak med mig och mina nära & kära som försvunnit under åren, en del plötsligt och en del genom sjukdom...

Folk drog sig undan när Niklas dog... visste inte vad de skulle säga till mig, och när begravningen hade varit så tyckte folk att "det var över"... fast det är egentligen då den svåra biten börjar... då man verkligen behöver stöttning och vänner... när man verkligen förstår att personen är borta :(



Ett råd är att inte bygga upp för mycket innan begravningen, för allting kommer ändå att rasa på nytt igen då... :(

Hoppas att ni tar hand om varandra mitt i allt kaos som uppstått, och prata massa och gråt vart och när ni vill!

Kram Carro

2009-06-27 @ 18:16:26
Postat av: Jessica

Jag vet precis vad du menar,det har jag lärt mig efter att jag fick Ebba. Då var det många som jag såg gick över på andra sidan vägen eller kolla bort för att slippa prata. Då hade jag tyckt att det hade räckt med ett "hej" men inte ens det fick man av vissa.



Jag tror dom flesta tycker det är svårt att veta vad man ska säga och även om man tycker att endel kläcker konstiga grejer är det bättre än inget. Att säga "jag vet inte vad man ska säga" är ju bra tycker jag för det är ju så det är.



KRAM TILL HELA FAMILJEN!

2009-06-27 @ 22:13:05
URL: http://www.skolgatan6.blogspot.com
Postat av: ylvisen

Ja visst är det konstigt det där. Vi har ju fått känna på den biten ofta efter att vi fått felix precis som jessica skriver. Däremot upptäckte jag när min kusins svärfar dog att reagerade oxå "fel", jag var inte ett dugg bättre just denna gång även fast jag själv hade blivit utsatt för denna behandling 100 gr, konstigt, blev jättearg på mig själv sen! Men jag vet oxå många gånger där felix har hjälpt mig att reagera/beté mig bättre!



Sköt om er, ses snart! kram ylva

2009-06-28 @ 07:40:30
URL: http://ylvisen.blogspot.com
Postat av: Jessan & Milo

Skickar kramar till dej!!!

2009-06-29 @ 20:51:28
Postat av: Maddo

Hos mig finns alltid en kram att hämta! =)



Kramar i massor!

2009-06-30 @ 21:44:07
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0