**Sakna**

Tänk att livet bara kan ta slut,, helt utan förvarning,, man tror att det är en hemsk mardröm som man snart vaknar upp från och då kommer han där gåendes bakom knuten,, min svärfar,, men nej det kommer aldrig att hända igen,,

Min svärfar var en väldigt fin och godhjärtad man! Jag har känt honom i lite mer än åtta år,, det är egentligen en kort tid av livet men jag är tacksam över de åren! Han har,, tillsammans med sin fru såklart,, verkligen lyckats med sina söner och jag har lyckan att få vara tillsammans med en av dom! Jag är tacksam över de år mina barn har fått ta del av sin älskade farfars liv,, han var en riktig lek och busfarfar som älskade alla sina nio barnbarn gränslöst! Varför ska en så fin människa försvinna,, bara sådär?!

Jacob 6.5 år
"Mamma man har ju en ängel inom sig. Det är som ett skelett som åker upp i himlen eller nej det är kvar. Det är ängeln som flyger upp. Kommer du att lägga detta på farfars grav? Jag vill det mamma, jag vill det"

Gabriel 4 år
"Först måste man gräva efter skattkistan och hitta den för att kunna lägga farfar där"

Filip 2.5 år
"Farfar dött"

Det är mycket tankar,, funderingar och frågor från barnen. Jag har valt att vara så öppen jag kan och att de ska få vara delaktiga,, det är vad jag tror är det bästa för deras sorgearbete.

Det är tungt.. känns som en klump inom mej..

TA HAND OM VARANDRA!!! Kram!


Kommentarer
Postat av: Jenny H

Sorg är så svårt att förstå för den som själv aldrig upplevt den. Du är tapper Marica, barna får det absolut bästa av dig/er i förklaringar och förståelse. Det märker man när Gabriel pratar om det. Var rädda om er nu och glöm inte bort dig själv i allt.

Kram

2009-06-25 @ 08:51:29
Postat av: marica

Tack undebara Jenny!

Jag gör så gott jag kan men där emellan så är det helt enkelt skit jobbigt! Barnen är på dagis och fritids idag, jag ska plugga, vilket inte är så lätt att hitta koncentrationen till! Det är nästan värre när man sitter hemma helt själv för då tänker man ännu mer, annars ligger fokus på barnen! Tack Jenny dina ord värmer verkligen! Kram!

2009-06-25 @ 08:57:46
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0