Ett liv kvar att leva

"Ett liv kvar att leva" av Ulrika Ager & Jessica Dahné

Började läsa några sidor i den här boken för några dagar sedan sen har det inte blivit mer.. förrns" ikväll... och då läste jag ut boken på några timmar! Så mycket tårar och näsdukar det har gått åt....

Boken handlar om hur en mammas liv vände på några sekunder, hennes son omkom i en bilolycka, här strax utanför Hjo! Pojken ligger begravd i samma länga som min svärfar.. Vi går ofta till Jonathans grav och tittar på hans kort bakom luckan.. Jag har ingen aning om vem han egentligen var eller vem hans mamma är men för mig är han levande och ännu mer efter att ha läst denna sorgliga men bedårande bok!!!

 

Hemsida: www.ettlivkvarattleva.se

---Läs boken är mitt råd--- Jag lovar att du inte läser den utan att bli berörd!!


**Uppdatering**
Igår när jag läst boken mailade jag till Ulrika som skrivit den,, jag skrev precis som jag kände när jag läst boken och jag fick ett så fint svar tillbaka där hon bland annat tackade för att jag vågade läsa boken! Svaret var så fint och jag blev ännu mer berörd!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ska absolut läsa den!!!



Hrm,,, hoppas man förstår att jag var lite ironisk med det där med "Vi testar" i bloggen... för jag tycker ju att det är fånigt att "kändisar" får saker gratis för att sedan göra reklam, hur trovärdigt liksom?! Så jag ville göra mig lite rolig på deras bekostnad, och Ks bekostnad ;)

Men kommer helt klart testa fler saker, vissa seriösa och vissa roliga. Och tandkrämstestet var ju faktiskt helt seriöst, i alla fall för K, även om vi andra garavar i hjäl oss över honom;)



Kram på dig!!!!

2010-01-18 @ 16:54:00
URL: http://baldersvagen.blogg.se/
Postat av: Malin

Ska absolut läsa den!!!



Hrm,,, hoppas man förstår att jag var lite ironisk med det där med "Vi testar" i bloggen... för jag tycker ju att det är fånigt att "kändisar" får saker gratis för att sedan göra reklam, hur trovärdigt liksom?! Så jag ville göra mig lite rolig på deras bekostnad, och Ks bekostnad ;)

Men kommer helt klart testa fler saker, vissa seriösa och vissa roliga. Och tandkrämstestet var ju faktiskt helt seriöst, i alla fall för K, även om vi andra garavar i hjäl oss över honom;)



Kram på dig!!!!

2010-01-18 @ 16:54:20
URL: http://baldersvagen.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ja, det är verkligen en bok som alla borde läsa. Den fick upp mina ögon om hur skört livet är och hur viktiga alla ögonblick är.

Njut av livet mina vänner, kram

2010-01-18 @ 20:46:56
Postat av: Anonym

Oh, köpt eller lånad? Jag kanske kan få låna den i sommar? =) Kramar

2010-01-18 @ 22:18:22
Postat av: Maddo

Hmm, tror inte mitt namn kom med där! Kramar

2010-01-18 @ 22:18:43
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Postat av: Marica

Maddo: Boken är lånad så tyvärr kan jag inte låna den vidare men den borde finnas på biblioteket :) Det hoppas jag att den gör, för så läsvärd är den!

2010-01-19 @ 20:30:52
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, ja den borde jag läsa, känns bara som det behövs lite tid, inget man läser mellan kunderna på jobbet precis.

Kram Emma

2010-01-22 @ 07:57:11
URL: http://fembarnsmamman-emma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0